lørdag den 20. september 2014

2014.09.07 - Fakarava, af Charlotte

Vi begyndte ugen med at sejle til Fakarava Syd. Undervejs fik vi besøg af delfiner der sprang foran og ved siden af båden. Der var ikke meget vind så det meste af turen blev for motor. Da der enkelte gange var lidt vind til at sejle for sejl var der lidt udfordring i at holde farten i båden.
Tirsdag ankom vi til Fakarava Syd hvor vi fik sat regnopsamleren op, der viste sig at være en rigtig god ide da det regnede en del de næste dage så vi fik fyldt alle vandtanke og -dunke op.
Onsdag regnde det hele dagen så der skruede vi op for hyggen og spilede spil og spiste popcorn. Dagen var dog lidt lang da vi efter sejladsen hellere ville igang med dykning, men det blæste også op så det ikke var muligt at komme igang med nogen vandaktiviteter.
Dagen efter klarede det op og vi kom ud og dykke på revet og fik set nogle hajer og en masse fisk.
Fredag var vejret klaret nok op til at vi kunne komme ud og prøve et strømdyk i passet. Den indadgående strøm skiftede dog tidligere end forventet så vi måtte stadig selv svømme fremad på dykket. Der var rigtig mange hajer der passerede os undervejs, de fleste var Gray Reef Shark og Black Tip Shark. Senere på dagen tog jeg mig en tur i en af kajakkerne. Det var en rigtig flot tur at sejle med kajakken tæt på kysten med palmetræer på stranden, Reef sharks lige ved siden af mig i vandet, og koraller under mig. Til sidst på turen tog jeg kajakken op på land og gik en lille tur og fik for første gang grund under fødderne på Fakarava.
Imens jeg var uge at kajakke var Jonas, Jens og Olivia taget ud for at forsøge at fange lidt fisk til aftensmaden med harpunen, desværre uden at få noget på spydet. Lars blev tilbage på båden og anvendte sine gode mekaniker færdigheder og fik kompressoren, til at fylde vores dykkerflasker, til at fungere igen.
Næste dag blæste det op igen og vi måtte finde spil og bøger frem igen. I løbet af dagen midt i blæst og bølgegang klippede jeg Lars, da nogen mente han var ved at ligne den gale professor ;)

En gang om ugen skiftes vi til at lave en lækker morgenmad. Denne gang var det min tur så jeg overraskede med hjemmebagte kanelsnegle der passede godt til det blæsende vejr.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar