tirsdag den 6. november 2012

04.11.12 - Therese's rejsebrev



Solnedgangen, der farver himlen rød, forvandler dagens grønne palmer til sorte silhuetter, nattens stjerner der blinker blidt, månens elegante lys der spejler sig i havet, fuglene der har sunget hele dagen hvisker godnat og cikaderne overtager fulgenes sang og gør det til sin egen vuggevise. Alt dette gør stillehavsnætterne til noget af det mest romantiske jeg længe har oplevet.

Ved dagslys ses havets mange fantaster: Mahi mahi fisk jager flyvefisk, som tidligere på dagen har suset over havets overflade for at genere trætte fugle der lå og hvilede, så de måtte lette. Havets hurtigste fisk, Mr. Sailfish, springer op af havet ikke langt fra os, men naturligvis uden at falde for vores dumme fiskestang, som den i øvrigt med sin selvsikkerhed er ret sikker på at komme fri af, hvis den endelig skulle få lyst til at bide på. En enlig mantaray svømmer stille rundt og finder dagens føde i overfladen, så tæt på at vi kan side på båden og iagttage den, et fantastisk syn. Når vi sejler følger legesyge delfinder efter mens de springer og udstøder sjove skrig foran båden. En af havets kæmper har også valgt at give sig til kende – i alt seks spækhuggere (to unger og fire voksne) synet af en spækhugger der springer op af vandet 10 meter fra båden, er intet mindre end en ubeskrivelig oplevelse. Dens mange ton efterlader havet i en søjle, når den atter rammer overfladen, det er et sjældent syn.
Havet giver mig ro til at tænke, mens en inspirerende vind stille suser ind over mig i ny og næ. Det handler om alt fra job og bolig til kostvaner. Det at være her ude, så langt fra ingenting, giver mig lyst til at bo tættere på familien, måske lokke dem til at gå nogle ture sammen og nyde den danske skov og strand, lige så meget som jeg nyder Stillehavet.


Til alle jer der hjemme: Jeg har det godt, nyder naturen og glæder mig til at se jer alle sammen igen. Pas godt på jer selv og nyd vinteren og julen for mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar