fredag den 12. juni 2015

23.05.2015 Endelig afgang, fra Tahiti til Bora Bora, rejsebrev af Stig

Kære Alle læsere af Orbit`s Rejsebreve fra Togt 2015-3 rejsebrev nr. 5, 17 maj - 23 maj

Dinghy Dinghy Dinghy hvornår kommer den dag hvor jeg kan tage din hånd og vi kan stikke á sammen .....
Mere om indledningen til denne sang da Dinghy langt om længe kom om fredagen i denne uge hvor rejsebrevet omhandler.
Jonas og Søren, frem til Dinghy kom, handlede meget "igen" om at snakke frem og tilbage med leverandøren af den nye dinghy, heldigvis langt om længe så kom den om fredagen og sjældent har jeg set Nick smile så meget :-) 

Nu skulle hele mandskabet+Ida vurdere om vi kunne nå at rejse til Bora Bora og derfra den planlagte tur da vi på nuværende tidspunkt er over en måned bagud i "programmet". Det endte med, i samråd med Ken, at vi gennemfører den valgte tur og det glæder os alle, især mødet med den mystiske ø, Palmerston hvor der kun bor 65 personer alle efterkommer fra en mand Mr. Master.
Frem til afgang mod Bora Bora, som blev foretaget om søndagen, hyggede gasterne sig med forskellige gøremål. Søren og Stig skulle naturligvis ud og dykke igen og det blev til møde med mantaray, strømdyk med eagle rays og en stor stenfisk med et flot skæg :-) 
Ida er ved at komme i ekstra god solbadningsform og læser bøger, som vi andre dykker, hvis det giver mening. 
Yder Nørrebro er jo et sted i København og ikke en katamaran fra Sønderborg som ejes af Nils hvor der også findes en enkelt "gast" ombord, Anna, gast og gast som I ved :-) Anna er forøvrigt fra Tyskland og ja Nils er fra Danmark og hans båd hedder Yder Nørrebro som ikke er helt let at udtale for de lokale. Nils er en meget ligefrem mand og har realiseret sine drømme om at købe en dejlig stor båd og så sejle ud i verden som han har gjort de sidste 5 år og været kloden rundt et par gange. 
Dagen efter vores møde med Anna og Nils var det min maddag så jeg inviterede besætningen og Anna og Nils på restaurant lige ved dykkercentret som ligger lige ved kajen. Restauranten hedder Dinghy bar :-) tænk engang her kan man købe 1, 1,5 og 2 meter pizza som bliver håndlavet i deres åbne køkken, det kan anbefales, altså deres pizza. Vi havde en hyggelig aften selvom vi måtte undvære Ida da hun havde ondt i halsen. 
Jeg glemte lige en lille ting omkring et dyk Stig foretog uden Søren, da han en dag var lidt små syg. Vi dykkede et sted som hedder white vally hvor der er mange hajer: hvid / sort tip, grey, lemon og så også på denne dag en 4 meter tigerhaj. Normalt er jeg ikke bange under vand men den der haj den var stor og den kredsede rundt om os dykkere. Heldigvis var min boddy en ung pige som ikke var spor bange og hende gemte jeg mig bagved :-)
Husk at få det bedste ud af det .... således skrev min datter Liv i hendes brev, som jeg havde medbragt og som jeg måtte åbne når jeg havde brug for det og det var nu inden afgangen til Bora Bora, sikke klog en 16 årige pige er, jeg synes hele besætningen gør et stort stort arbejde i at følge: husk at få det bedste ud af det.
NB jeg glemte lige at skrive at selv Søren var så glad for at Dinghy var kommet så han gav øl på Dinghy bar :-)

Store hilsner fra os alle og så lige et kys til Nanna :-) 


Stig 2015

Ingen kommentarer:

Send en kommentar