søndag den 9. december 2012

02.12.12 - Jonas' Rejsebrev


Jeg var på orbit i 23 dage, og på 23 dage har jeg haft mit livs oplevelser og lært rigtig meget om mig selv og lært en flok nye mennesker at kende. Jeg har givet mig selv mange udfordringer og mit mål har været at, når jeg ser tilbage på min tur med Orbit må der ikke være noget jeg fortryder eller tænker "det skulle jeg have gjort" og det har folket ombord hjulpet mig med! 

Alene den sidste uge ombord (hvilket heldigt nok er den uge jeg skal skrive rejsebrev) fik jeg nogle af mit livs fedeste oplevelser! Det ugen begyndte med var et dyk med hele seks! hvalhajer fra 4-10 meter i længden! Og i løbet af ugen fik jeg mulighed for at dykke, snorkle og fodre hvalhajerne helt tæt på, altså nede i vandet. 

Udover vores hvalhaj besøg besøgte vi også en landsby som havde tre veje en kirke og en lille skole, her gik vi fra DGI skibet i land for at lave nogle aktiviteter i forbindelse med vores projekt, og mange af besætningsmedlemmerne både fra Orbit men også fra Amazing valgte at tage med og hjælpe os. Det var super fedt at lave aktiviteter, sprede smil og forklare folket i landsbyen om aktiviteterne, for ingen af dem kunne et ord engelsk. 


Vi fik også holdt en lille fest i løbet af ugen, for at fejre et års dagen for DGI skibet. Men denne uge var for mit vedkommende ikke en ren fest som de forrige uger, for denne uge blev jeg ramt af sygdom. Jeg sov i halvandet døgn hvor jeg ikke har nogen anelse om hvad der skete, udover at der selvfølgelig blev dykket. Inden vi skulle til Manokwari skulle jeg, sammen med tre andre fra Amazing lige have afsluttet advanced dykkercertifikat. Dette kunne vi ikke ved hvalhajerne så vi sejlede videre og fandt en anker plads på vejen imod Manokwari. 

Udover vi alle fire fik afsluttet advanced der fik Anna og Rikke erobret 1. Sallinghorn (8 meter spring fra masten), de greb begge en mulighed og klarede begge springet flot! Jeg selv havde gjort det så jeg måtte mande mig om og prøve 2. Sallingehorn (14 meter spring fra masten), det var noget af en udfordring! Men jeg klarede den og blev det 3. Medlem i den klub, kun sammen med Ken og Daniel. 


Efter mit spring satte vi sejl imod Manokwari, på denne tur fik vi en kæmpe sailfish på krogen og jeg var den heldige fra besætningen der fik chancen for at kæmpe med et af havets hurtigste fisk. Efter en lang og nervepirrende kamp (45 minutter) fik jeg endelig fisken ind og ombord på båden takke været et fantastisk samarbejde på båden og en kaptajn med et godt overblik. Det viste sig at være den længste Sailfish fanget i bådens historie på 2.74 meter og 32 kg.


Skrevet af Jonas

Se resten af billederne fra dette togt i Orbit's galleri.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar